Miten lainata toisen mainetta?
Julkaistu: Tou 15, 2008 Kategoria(t): Kirjoittaminen, Markkinointi, Quotes Jätä kommenttiKuinka luoda entistä vakuuttavampi mielikuva jostakin asiasta jota tahtoo edistää?
Kuten Brian Clark asian muotoilee:
”It’s often easiest to believe a famous historical figure in order to believe you, so take advantage of the authority of others to build your own.”
Moni yritys ja palveluntarjoaja käyttää markkinoinnissaan hyväksi ”As seen on” mainintoja, joilla pyritään luomaan vakuuttavampi mielikuva tuotteesta (kirja, laite, nettisivu tms.) tai ajatuksesta. Olipa sanoja sitten tunnettu tai tuntematon, lainauksilla pyritään tuomaan halutut mielikuvat ajettavasta asiasta.
Jos asia on jo sanottu hyvin, miksi yrittäisi kirjoittaa sitä uusiksi? Monesti ei ole väärin koota kokonaisuuksia palasista jos ne vain sopivat hyvin yhteen (kunhan vai muistaa mainita mistä mikäkin on peräisin; jos itse vain muistaa). Moni vakuuttava puhe koostuu lainauksista aikaisempien merkittävien puheiden kappaleista ja vaikka kyseistä voisi kyseenalaistaakin, täytyy muistaa, että loppujen lopuksi kaikki tekeminen perustuu jo olemassaolevien asioiden työstämiseen ja uudelleenjärjestelyyn.
Itselleni on tullut tavaksi keräillä talteen mielenkiintoisia sanontoja.