Miten lainata toisen mainetta?

Kuinka luoda entistä vakuuttavampi mielikuva jostakin asiasta jota tahtoo edistää?

Kuten Brian Clark asian muotoilee:

”It’s often easiest to believe a famous historical figure in order to believe you, so take advantage of the authority of others to build your own.”

Moni yritys ja palveluntarjoaja käyttää markkinoinnissaan hyväksi ”As seen on” mainintoja, joilla pyritään luomaan vakuuttavampi mielikuva tuotteesta (kirja, laite, nettisivu tms.) tai ajatuksesta. Olipa sanoja sitten tunnettu tai tuntematon, lainauksilla pyritään tuomaan halutut mielikuvat ajettavasta asiasta.

Jos asia on jo sanottu hyvin, miksi yrittäisi kirjoittaa sitä uusiksi? Monesti ei ole väärin koota kokonaisuuksia palasista jos ne vain sopivat hyvin yhteen (kunhan vai muistaa mainita mistä mikäkin on peräisin; jos itse vain muistaa). Moni vakuuttava puhe koostuu lainauksista aikaisempien merkittävien puheiden kappaleista ja vaikka kyseistä voisi kyseenalaistaakin, täytyy muistaa, että loppujen lopuksi kaikki tekeminen perustuu jo olemassaolevien asioiden työstämiseen ja uudelleenjärjestelyyn.

Itselleni on tullut tavaksi keräillä talteen mielenkiintoisia sanontoja.

Advertisements


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s